کد قفل کردن راست کليک

سرزمین اشباح

نام فارسی : سرزمین اشباح 

نام انگلیسی و اصلی : The Saga of Darren Shan

تعداد جلد : 12 

نویسنده : دارن شان 

ژانر کتاب : فانتزی- ترسناک ، حماسی

مترجم (ها) : سوده کریمی ، فرزانه کریمی

ناشر نسخه فارسی در ایران : نشر قدیانی 

معرفی 

سرزمین اشباح یک مجموعه رمان 12 جلدی با موضوع خون آشام هاست. اگر تا به حال درباره خون آشام ها کتاب های زیادی خوانده یا فیلم های مختلفی دیده اید ، باز هم جای نگرانی نیست چرا که این مجموعه با نوآوری و خلاقیت بالای نویسنده اش ، روایت متفاوت تری از زندگی خون آشام ها را برای مخاطب به نمایش می گذارد. روایتی که شاید مخاطب را مجبور  کند هر 12 جلد را پشت سرهم و بی وقفه در مدتی کوتاه بخواند. 

سرزمین اشباح برگردان فارسی عنوان انگلیسی  The Saga of Darren Shan بوده و ترجمه دقیق تر نام انگلیسی این مجموعه ، حماسه دارن شان است. در نسخه فارسی به جای واژه خون آشام نیز از کلمه شبح استفاده شده است. ترجمه کتاب روی هم رفته خوب ، روان و قابل قبول است .

جلد اول این مجموعه با نام سیرک عجایب، سرآغاز ماجرای  هیجان انگیز و شاید دلهره آور زندگی قهرمان نوجوان داستان ، یعنی دارن شان است. دارن شان که هم نام نویسنده کتاب نیز هست ، با حس کنجکاوی و شیطنتی که دارد ، همراه دوستش استیو به تماشای یک سیرک غیر قانونی و  سیار که موقتا در شهر آن ها نمایش بر پا کرده ، می رود. دارن شاید اگر می دانست که این سیرک چگونه می تواند زندگیش را زیر و رو کند هرگز به آن جا قدم نمی گذاشت. یک سوم ابتدایی  جلد اول کتاب چندان پرافت و خیز نیست و بیشتر معرفی شخصیت ها و مقدمه چینی برای ورود به قسمت مهیج داستان است. از یک سوم بعدی ، نویسنده به صورت تدریجی هیجانات داستان را بیشتر می کند تا به نقطه اوج خود برسد و در نهایت اتفاقات این جلد در نقطه ای نسبتا آرام تر به پایان می رسد. پایان جلد اول به گونه ای  طراحی شده که مخاطب را برای خواندن جلد بعدی مشتاق و بی صبر کند. 

اگرچه این مجموعه بیشتر مورد علاقه نوجوانان است اما مخاطبین با سن بالاتر هم به شرط علاقه به موضوع کتاب یا سابقه خواندن چنین کتاب هایی در سنین نوجوانی می توانند از این کتاب لذت ببرند. 

نام 12 جلد به فارسی 

  1. سیرک عجایب
  2.  دستیار یک شبح
  3. دخمه خونین
  4. کوهستان شبح
  5. آزمون‌های مرگ
  6. شاهزاده اشباح
  7. شکارچیان غروب
  8. همدستان شب
  9. قاتلان سحر
  10. دریاچه ارواح
  11. ارباب سایه‌ها
  12. پسران سرنوشت

عکس 12 جلد چاپ قدیمی تر این کتاب در تصویر اول و عکس چاپ جدید آن در تصویر زیر قرارداده شده است.

  • خیلی عالی، یه معرفی کامل بود..

    فقط اینکه هر جلدش به صورت حدودی چند صفحه‌س؟

    البته که زیاد مثل گذشته به رمان علاقه ندارم، ولی اسم و رنگ و بوی کتاب برام جالبه و اینجور داستان ها رو دوست دارم.

    پاسخ:
    خیلی ممنون دوست هم اسم 
    هر کتاب ۲۰۰ صفحه حدودا هست تا جایی که یادمه اما در هر صفحه تعداد سطرها به اندازه رمان های کلاسیک نیست و بعلاوه فونت کتاب هم ریز نیست و در واقع اندازه ۱۰۰ تا ۱۲۰ صفحه واقعا وقت می گیره هر جلد 
    همه این ها رو تخمینی گفتم ولی همین حدود هست 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">